1400-05-26 11:43
790
0
75777
مدیرکل تبلیغات گلستان:

تاسوعا و عاشورای حسینی در گلستان بدون دسته روی برگزار می شود

حجت الاسلام گرزین گفت: مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در استان گلستان بدون دسته روی برگزار می شود.

به گزارش گلستان ما؛ حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: شیوع گسترده کرونا مراسمات محرم امسال را به شدت تحت تأثیر قرار داد و سبب لغو بسیاری از برنامه‌ها و مراسمات شد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری مراسمات محرم گفت: بسیاری از هیئت‌های مذهبی استان گلستان در صفحه‌های اجتماعی به صورت زنده مراسمات محرم و عزادارای همراه با سخنرانی را پخش می‌کنند که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان افزود: در این ایام برگزاری مراسمات عزاداری در محیط‌های سربسته و مسقف ممنوع شده و مدت زمان اجرای مراسم نیز در فضای باز دو ساعت تعیین شده است.

وی درباره مراسمات روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز بیان داشت: مراسم عزاداری روز تاسوعا که تا قبل از کرونا با حضور هیئت‌های مذهبی سطح شهرها و با شور و حرارت خاصی برگزار می‌شد امسال به صورت محدود و فقط با حضور نمایندگانی از هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

 حجت‌الاسلام گرزین با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: برای برگزاری مراسم روز تاسوعا، قرار دادن صندلی به فاصله 2 متر از چهار جهت، در خیابان امام خمینی (ره) گرگان با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با موافقت ستاد کرونا نماز ظهر عاشورا نیز به صورت محدود با رعایت فاصله گذاری فیزیکی اقامه می‌شود. امسال در روز تاسوعا و عاشورا که در امامزادگان و بقاع متبرکه شاهد حضور دسته‌های عزاداری بودیم، این مراسمات را برای حفظ سلامت مردم و کمک به کنترل کرونا نخواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به همراهی خوب هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسمات دهه اول محرم در استان گفت: در اغلب هیئت‌ها، عزاداران و مسئولان هیئت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، عدم برگزاری سوگواری در فضاهای سرپوشیده و رعایت فواصل فیزیکی را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : تسنیم

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.